31 de January de 2017 / Nutrició / No Comments

Aliments estrella per aprofitar la teva batidora

L’esmorzar proposat és ric en fibra, antioxidants i és molt saciant. Els espaguetis ens aporten energia i també fibra juntament amb les verdures que els acompanyen. El gall d’indi és un aliment proteic i poc greixos (extreure el greix visible abans de cuinar-lo). El batut és molt ric en vitamines, antioxidants i fibra i al mateix temps resulta ser una manera saludable de prendre un caprici dole i alhora saciant. En aquest sopar també hem introduít una bomba Anti-Aging. La remolatxa és rica en compostos antioxidants que ajuden a controlar la tensió arterial i a prevenir malalties del cor i de l’aparell circulatori.

Quin són els nostres aliments estrella

L’humus és una bona solució per donar alternatives als esmorzars saludables lliures de carns processades (embotits, pernils, etc.). Si us sembla estrany no dubteu en provar-ho. Per altra banda, tothom coneix les propietats antioxidants dels fruits del bosc. Si hi afegim el iogurt tenim una bona combinació de calci, probiótics i antioxidants. Respecte al dinar, aquí tenim un bon exemple de plat molt saludable pels nostres budells i l’aparell digestiu en general. El berenar proposat és baix en calories. Els fiocs de civada complets juntament amb les panses ens proporcionen energia de llarga durada i molta sacietat. El cuscús es pot canviar per quinoa o arrós integral o salvatge i el tomáquet és una font important de licopé, antioxidant força important en la prevenció del cancer.

Amb les racions proposades entre l’esmorzar i el migmati tenim una bona aportació de calci. Cal recordar que l’esmorzar és un element clau pel manteniment del pes. Els cereals integrals, com l’arròs integral, posseeixen un major nombre de nutrients (vitamines i minerals) i proporciona una gran quantitat de fibra. E1 conill és, juntament amb el gali d’indi i el pollastre, una de les formes d aportar proteínes saludables.

Les catequines del te verd milloren la funció de barrera de la pell i els signes d’envelliment com la deshidratació i la pell seca. El te verd és un potent aliat per la salut de la nostre peli. L’alvocat és una fruita greixosa, el seus greixos saludables juntament amb la seva riquesa en vitamina E contribueixenen la prevenció de les malalties cardiovascularsi enla reducciódel coleste rol.

Tant el pa de sègol com el de civada afavoreixen el bon trànsit intestinal. El iogurt de soja pot ser una alternativa al iogurt fet amb llet de vaca. Es recomana potenciar els llegums. Són aliments molt complets i la seva riquesa en fibra afavoreix la sacietat i el bon trànsit intestinal. La cúrcuma és un potent antioxidant. El salmó ens aporta àcids grassos omega 3.

Respecte al batut, es tracta d’una proposta carregada de vitamina C, un potent antioxidant que ajuda al bon funcionament del nostre sistema immunitari. Cal variar el consum de fruites i verdures. Això es tan important com la quantitat que es consumeix. La col, especialment la col rissada, té moltes propietats, sobretot en la prevenció del càncer de còlon.

Aliments perfectes pels nostres batuts de batidora

La següent taula ens mostra els aliments estrella i els principals nutrients Anti-Aging que contenen aixi com els possibles beneficis sobre la salut. Tots aquests aliments contenen també macronutrients (hidrats de carboni, protei’nes i greixos en alguns d’ells) encara que en aquesta taula només destaquem els més relacionats amb l’envelliment. Recorda un bon métode per consumir aquests aliments es amb batuts cassolans que pots preparar a casa teva fàcilmente amb una batidora. Si no en tens, et recomanem la web comprar-batidora, on hi trobaràs ofertes, promocions i les millors batidores del mercat.

El muesli ens aporta molta fibra, minerals, antioxidants i dóna sensació de sacietat. Es tracta d’una opció molt saludable per introduir diferents cereals complets, fruita dessecada i fruita seca a la dieta.

El iogurt és un bon suplement per aguantar fins l’hora de dinar. Es recomana acompanya l’amanida amb cereals integrals com la quinoa que pel seu contingut en fibra, alenteixen i disminueixen l’absorció tant de colesterol com del sucre. D’aquesta forma, contribueixen a disminuir el risc de diabetis en l’edat adulta i també ajuden a disminuir els nivells de colesterol total.

El batut és una bomba rica en vitamina C i calci i és molt recomanable pel bon manteniment de la salut dels ossos, les dents i les ungles. Els espinacs amb panses i pinyons són molt beneficiosos perla vista. Amés amés, en general, els vegetals de fulla verda contribueixen a la prevenció de malalties cardiovasculars i determinats tipus de càncer.

Introduir vegetals com el tomàquet, les fulles d’enciam, etc. en l’esmorzar ens ajudarà a sentir-nos més tips i serà una aportació extra d’antioxidants. Per altra banda, l’alvocat és una alternativa molt saludable a la mantega.

Prendre fruita seca entre hores és una bona alternativa per incloure aquests aliments dins la dieta; el seu efecte saciant ens ajuda a arribar bé a l’àpat del dinar. Menjar llegums pot ajudar a controlar el pes corporal. Aquí tenim l’exemple d’un àpat lliure de proteïnes animals i molt complet. Respecte al batut, cal recordar que no és el mateix un batut que un liquat donat que el batut conserva un element tan important com és la fibra i el liquat elimina la fibra completament. La crema proposada per al sopar està indicada per la pell i pel cabell.